Polityka reklam na facebooku kontra reklama firmy powiązanej z branżą blockchain - czyli jak Facebook traktuje użytkowników platformy reklamowej

Jak pewnie część z Was już czytała Facebook zaktualizował 8 maja swoją politykę reklamową dla sektora finansowego zezwalając na publikowanie konkretnych reklam powiązanych z rynkiem kryptowalut. (więcej informacji w serwisie ICOBrands)

Gdy tylko się o tym dowiedziałem pomyślałem "Super! Nareszcie będziemy mogli uruchomić kampanię reklamową dla profilu powiązanego ze stroną internetową naszego serwisu".

Dziś rano postanowiłem od razu to wykorzystać, przygotowałem testowo reklamę (zdjęcie poniżej) która miała pozwolić na zebranie polubień, określiłem budżet i przesłałem do zatwierdzenia...od tego momentu było już coraz ciekawiej.

Moja jednostka reklamowa po kilku godzinach w rękach moderatorów facebooka została jednak odrzucona jako niezgodna z zasadami polityki dotyczącymi sektora usług finansowych. Pierwsza myśl? Pewnie w algorytmie jeszcze nie wprowadzono aktualizacji, okey poproszę o ręczną aktualizację. Przeszedłem więc do panelu pomocy opisałem sytuację w oczekiwaniu na pozytywne rozpatrzenie wniosku. Odpowiedź trochę im zajęła, ale nie było to dla mnie zaskoczeniem, wreszcie otrzymałem informację co jest powodem odrzucenia reklamy. Byłem w lekkim szoku widząc, że moderator wysłał mi link do polityki prywatności, która nie zabrania tego typu reklam. Kolejny raz postanowiłem ponowić prośbę, wyjaśniając czym jest serwis oraz skąd taka nazwa profilu. Niestety i tym razem support facebooka nie wykazał się zbyt dużym talentem i chęciami do współpracy. Odesłali mi jeszcze raz informację, że reklama nie jest zgodna z ich polityką reklamową. Niestety otrzymanie tego typu odpowiedzi wytrąciło mnie z równowagi. Kolejny raz wysłałem mój wniosek, niestety wciąż ze skutkiem negatywnym. Bardziej zaskakujące od odrzucenia reklamy był powód jej odrzucenia. Jak się okazało moderatorzy uznali, że reklama serwisu internetowego z wiadomościami na temat technologii blockchain narusza regulacje UE dotyczące reklamowania serwisów randkowych. Nie wiem jak można było te rzeczy połączyć. To po prostu przechodzi ludzkie pojęcie.

Kolejny raz firma Facebook udowodniła czym są dla nich ich użytkownicy, dzięki którym tak na prawdę istnieje i może się rozwijać. Jestem po prostu zaszokowany tak fatalnym podejściem do klienta ze strony tak zwanej pomocy dla użytkowników. Dodatkowo jestem coraz bardziej skłonny uwierzyć, że aktualizacja polityki reklamowej była jedynie zagraniem pod publikę mającym udobruchać użytkowników krytptowalut, oraz poprawić ich wizerunek. Nie zapominajmy, że Facebook kilka dni temu ogłosił wypuszczenie własnej kryptowaluty.

Czy ktoś z Was też ma podobne doświadczenia bądź przemyślenia? Oceńcie też sami czy prezentowana poniżej reklama według Was narusza w jakikolwiek sposób aktualizację polityki prywatności?

Patryk Miszczak
Właściciel serwisu icobrands.info